czwartek, 26 lutego 2015

Nasze Książeczki

                      
                         Nasz zbiór książeczek 
                      

   Dlaczego powinniśmy czytać dziecku bajki,jest wiele zalet między innymi :
1. Budujemy więź między dzieckiem a rodzicem.
2. Czytając dziecku pobudzamy jego wyobraźnię i tworzymy świat w którym czuje się bezpiecznie. 
3. Stymulujemy rozwój mózgu. 
4. Rozbudowujemy słownictwo dziecka.
5. Pomagamy szkrabowi w nauce myślenia i rozumienia świata 
6. Stymulujemy rozwój emocjonalny dzięki czemu rozwija wrażliwość i empatię uczy wartość moralnych,rozumienie świata. 
7. Dziecko czuje się kochane i ważne spędza z nami czas przytula się i słucha naszego głosu. 
8. Kształtuje nawyk czytania nawet na całe życie 

To kilka zalet które uważam za ważne. Mój synek za miesiąc będzie miał dwa latka czytam mu książeczki od malutkiego . Nie wszystkie dzieci lubią żeby im czytać ale to wcale nie oznacza coś złego, Oliverek czasami nie chce żeby mu czytać ale za to chętnie ogląda obrazki większość naszych książeczek jest ze zwierzętami, które synek bardzo lubi.
Jeśli ktoś czytał mój poprzedni post wie że ja również uwielbiam książki i jestem bardzo za inwestowaniem w książeczki dla maluszków .
Czytanie pobudza wyobraźnię dziecka bo żeby słuchać musi się skupić a jak się skupia to się wycisza ,lepiej czytać i poświęcać dziecku czas niż puszczać bajki w tv. Tam puszczane są gotowe obrazy więc tylko patrzymy nie wyobrażamy sobie swojej historii swoich postaci,dlatego wole zawsze przeczytać książkę niż obejrzeć film wiele fragmentów jest pomijanych dużo się zmienia niema emocji gdy obracasz kartkę chłoniesz każde słowo czekając z napięciem co będzie na następnej stronie. Naukowcy mówią że dzieci którym były czytane bajki w dzieciństwie lepiej się uczą chętniej sięgają po książki i mają bardziej rozbudowaną wyobraźnię. Nie wiem czy to prawda czy też nie  ,bo ja jako dziecko miałam dużo książeczek i kilka ulubionych które do teraz znam na pamięć i opowiadam je synkowi ale czy pomogło mi to z problemami z dyzortografią, nie bardzo ,wyobraźnię mam dużą mogę stworzyć coś z niczego pogrzebie w internecie zrobię swój projekt i powstaje coś nowego.
To miłe wspomnienie, że rodzice mi czytali lubiłam to i chce żeby moje dziecko również mogło kiedyś tak powiedzieć swoim dzieciom .

A czy wy mamusie czytacie swoim pociechą? Może wasze dzieci mają swoją ulubioną książeczkę?
Może macie inne zdanie?

                                                              





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy komentarz sprawi mi przyjemność :) zostaw po sobie ślad a na pewno Cię odwiedzę

Web Analytics